mittlivsommaluuun

Alla inlägg under maj 2014

Av malin - 31 maj 2014 09:26

Det känns lite halvkonstigt, har täta sammandragningar sen igårkväll och molnande mensvärk men det är inte varken tätt eller regelbundet.
Andreas ska åka 10 mil för att fiska o lär inte komma hem förrens sent i eftermiddag/kväll o jag har inga pengar på min telefon (y) känns ju jättebra :/
Han sa att han ville hem tidigare än runt 19 som de kommer bli. Då sa jag att jag antagligen hunnit föda innan dess om de vore så o då började han prata om programmet på tvn (y) så mkt bryr han sig..
Vet att inget lär ske idag de e inte de, men känns som om att han inte är riktigt närvarande alla gånger. O stannar han hemma idag o inget händer så kommer han väl känna att de va onödigt typ.. o veronika o jocke blir sura :/
Förlååååt mig att jag är gravid o så långt gången att jag bromsar in er, för detta lyckades jag med helt själv menar jag..

Av malin - 28 maj 2014 00:14

Imorgon ska jag på glukosbelastningen. Den måste bli av denna gång.. men verkar som om att det bara är jag som inser hur pass allvarligt det är.. jag känner på mig att jag kommer få ett besked jag inte vill ha.. o det beskedet kommer jag få ta ensam..
Han har varit med på ett besök hos bm o båda ul.. annars har jag antingen gått själv eller haft en vän med mig.. men hur ser det ut då?..
Varenda gång så sitter det ett glatt par i väntrummet o jag ensam..
Jag trodde man skulle dela denna sak ihop?
Hade åtminstonde varit tryggt att ha honom där vid min sida när jag får provsvaren :( men nää, jobbet äe viktigare :(
Känns som om att vårat barn kvittar,han har ju redan ett.. :/
Suttit o gråtit i snart en timme o han har inte kommit upp en enda gång för att se vart jag är eller så, jag svarade inte när jag gick ut ur sovrummet när han sa godnatt eller nåt.. bara de borde fått han gå efter mig när han hörde att jag blev snuvig helt plötsligt?.

Av malin - 18 maj 2014 18:24

Åhååå vilket kort tålamod jag fått helt från ingenstans.. noll tolerans mot dom som går emot "regler" som tex saga. Kan sitta 30 min vid matbordet o får i sig 3 gafflar mat, resten av tiden leker hon eller låtsas vara mätt.. stubinen brinner upp o hon åker in på rummet direkt.
Hur ska jag orka den sista biten när hon inte kam förstå att man ska äta vid bordet o leka på rummet? Hon drae även ut saker i alla rum.. hon veeeet så väl att hennes saker ska vara i ett rum o det är hennes.. guuud jag exploderar snart..

Semester skulle va skönt ^^ haha!

Av malin - 13 maj 2014 22:11

Som rubriken lyder så har vi nu klivit in i v 33 (32+1) o det blir tyngre o tyngre :p
Man märket att han har mindre plats att röra sig på nu mer då hela magen vobblar när han flyttar sig :p
BMbesök på torsd igen så får se hur allt står till :) ser nog bra ut som vanligt :D

Ang Saga så har vi nu fått henne i två veckor o hennes sk mamma varannan helg, känns superskönt då hon får dagis här o rutiner, guuuud va glad hon var igår efter första dagen på fleeeera veckor!
Talet har utvecklats ngt enormt o äntligen får vi feedback av andra att det är så.:) dagis är nöjda med henne o ser skillnad med!!
Hon sover än så länge inte lika oroligt nu när hon har sina fasta rutiner igem :)
Min kärlek för denna lilla tjej är enorm!
Längtar tills lillebror kommer till oss med så vi kan bli den lilla familj vi längtat efter!

Av malin - 5 maj 2014 12:45

Sitter på balkongen och väntar på en kompis, solen tittar fram men det har kommit in mööörka moln så antagligen blir det regn om ett tag :(

Går idag in i v 32, nu börjar halsbrännan komma som först, dock inte så att jag får sura uppstötningar men det känns i mellangärdet.. usch!
Men jag får stå ut efts grav hittils varit en dröm :) inget illamående, inga spec cravings och inte heller överdrivet ont någonstans :) så det är skönt!

Nu ska jag in o se hur det går för mitt kaffe som jag satte igång och invänta min kompis :) tuudells

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards