mittlivsommaluuun

Alla inlägg under juni 2014

Av malin - 9 juni 2014 19:27

Vaknade på Fredagsmorgonen och kände något blött nertill, gick upp ur sängen och kände att det rann längs benen o väldigt fort! Tog av mig trosorna och det rann färskt illrött blod längs båda mina ben och trosorna var helt röda ist för vita..
satte mig på toan och det var som om man hällde ett glas med vatten i toan fast det var rent blod.. torkade o torkade men det kom bara mer och väldigt rikligt (under den stunden kom det minst 2 dl) då kan ni förstå att det var mkt o blev panik?
Ringde fl och förklarade hur det var och dom ville ha in mig akut, helst med ambulans men jag vägrade utan jag ville åka våran egen bil!
Gick på toa igen efter samtalet medans andreas i ren panik slängde på sig kläder och ringde runt. Han var så orolig efter att ha sett blodspåren från toan och väl inne i badrummet var en stor pöl där jag stått.
På toan torkade jag ytterligare för att kunna ta på en binda, då kom hela slemproppen..

Vid bilen tog vi fram dopplern vi fått av en vän för att hitta våran älskades hjärta så vi kunde lugna oss, det slog fint!
Åkte in i ilfart med en orolig pojkvän o minst lika orolig var jag..
Väl framme så möttes vi upp med rullstol och blev förda till ett akutrum uppe på förlossningen. Fick förklara mer hur morgonen varit osv och blev kopplad till ett ctg som kollar bebisen o mig. Det såg fint ut. Senare på kvällen fick jag ett vaginalt ul och där hittade dom en blödning men kunde inte se vart ifrån så dom tror det var en avlossning på en kant av moderkakan (inte så farligt om det bara är lite då mk är stor o sitter fast med hela baksidan) men dom var orolig att den lossnar mer. Dom kollade även ett ul på magen och tittade på våran bebis o han mådde bra!
Fick tabletter som minskade blödningen (nu är den borta förutom gammalt som kommer då o då som bruna flytningar). Dom villr ha kvar mig under natten för observation..
Dagen därpå (lördag) var det ctg som såg bra ut, sen bestämde dom att jag absolut inte fick va uppe o gå.. på efm började jag få värkar ist för sammandragningar men det stoppade dom? Medans läkaren dagen efter tyckte att bebisen fick komma när den ville..
På söndagen fick jag äntligen åka hem!!

Berättade lite i kort drag så alla ni som undrat kan få lite mer info än det jag orkat förklara <3

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards